Met de heropening van salons en spa’s, is dit het moment om uw zakelijke focus te herzien. Nicola Coffield, senior instructeur bij Eve Taylor London, schetst de drie vragen die u uzelf moet stellen zodat u uw heropeningsplan kunt verbeteren.

Misschien heeft u uw vaardigheden verbeterd door de lockdown of heeft u besloten om geen behandelingen meer aan te bieden waar u geen plezier aan beleeft. Dit is het moment om plannen te maken voor de eerste paar cruciale weken, die van fundamenteel belang zullen zijn om de inkomsten te stimuleren.

Vraag jezelf:

1. Wat levert u de meeste winst op?

Kijk naar uw behandelmenu – welke behandelingen leveren de beste opbrengsten op tegen minimale kosten? Dit zijn de beste behandelingen om uw inspanningen in de eerste weken op te concentreren. Begin nu met de marketing en promotie van deze services om uw klanten te interesseren en te stimuleren om te boeken.

2. Wat willen uw klanten nu?

Waar zal uw focus liggen bij de heropening – het aanmoedigen van zelfzorg en welzijn of bediening van klanten die nog steeds grote evenementen hebben, zoals bruiloften?
Als u zich wilt concentreren op zelfzorg, promoot u behandelplannen voor welzijn en een time-out, zoals een massage waarbij de voordelen van aromatherapie worden benut. Eve Taylor London heeft een speciale reeks voorgemengde aromatherapie-oliën die daar perfect voor zijn.

Voor degenen die nog steeds speciale gelegenheden hebben, kunnen het echter nagels of wimpers zijn waarop u zich gaat concentreren. Dit is het moment om uw klanten te vragen wat ze willen, en vervolgens uw marketing hier op af te stemmen. Zo kunt u zich concentreren op behandelingen die voldoen aan de behoeften van die klant, maar ook om de maximale winst voor uw bedrijf te behalen.

3. Biedt u pakketten aan voor vrienden?

Aangezien de beperkingen steeds worden versoepeld, kunt u pakketten maken waarmee vrienden kunnen socializen en tijd kunnen besteden aan elkaar tijdens behandelingen. Dit hangt af van je opzet en haalbaarheid, maar het creëren van een ‘breng een vriend’-pakket zal helpen om de broodnodige inkomsten te genereren, aangezien mensen nieuwe manieren zoeken om af te spreken met de vrienden en familie die ze tijdens de lockdown hebben gemist. Geen arrangement met tijd samen in een relaxruimte? Een actie als “boek twee gezichtsbehandelingen tegelijk en ontvang gratis oogbehandelingen of voetmassages” kan een manier zijn om mensen tot boeken te verleiden.

 

– Nicola Coffield